ברדיקרדיה – דופק איטי

חווים תסמינים של עייפות וחולשה, או סחרחורת עד כדי התעלפות? חשים קוצר נשימה? אלו עלולים להיות תסמינים של ברדיקרדיה – מצב של דופק אטי, שעלול להיות מסוכן בלא טיפול. ניתן לטפל בברדיקרדיה טיפול טבעי יעיל ומיטיב, באמצעים מן הרפואה הסינית, שכוללים דיקור, צמחי מרפא, המלצות תזונה ועוד.

מה זה ברדיקרדיה?

ברדיקרדיה היא מצב קליני שבו דופק הלב אטי באופן חריג, ויורד מתחת ל-60 פעימות לב לדקה, באופן ממושך או זמני. השם ברדיקרדיה מגיע מן היוונית: ברדיס – אטי, קרדיה – לב. ברדיקרדיה יכולה להיות מאופיינת בתסמינים שונים, אך ישנם גם רבים עם דופק איטי שאינם סובלים מתסמינים.  תסמינים של ברדיקרדיה,  כוללים סחרחורת, עייפות, חולשה, ולעתים רחוקות יותר גם התעלפות או תחושת קדם עילפון (מסך שחור בעיניים, אוזניים נסתמות), שנמשכת מספר שניות. כאשר קצב הפעימות נמוך מ-40 בדקה – זוהי ברדיקרדיה מוחלטת או ברדיקרדיה קיצונית. מצב של ברדיקרדיה יחסית נוצר כאשר קצב פעימות הלב של האדם אטי מאד ביחס לרגיל אצלו, אך אינו נמוך מ-60 פעימות בדקה.

ברדיקרדיה חמורה, כרונית או שאינה מטופלת עלולה להוביל לאי ספיקת לב, אנגינה פקטוריס, לחץ דם גבוה ומצב של סינקופה, שעלול להסתיים באובדן הכרה ועלפון

טיפול טבעי בברדיקרדיה

טיפול בברדיקרדיה משתנה על פי אופי הבעיה. ברפואה סינית ניתן לטפל בברדיקרדיה באמצעות טיפול משולב, שכולל:

  • דיקור סיני כחלק מהטיפול במחלות לב

    דיקור סיני – מסדיר ומווסת את קצב הלב, מחזק את מערכות הגוף, מאזן את מערכת ההולכה החשמלית ומשיב את פעולת הלב לסדרה.

  • צמחי מרפא למחלות לב

    צמחי מרפא – מותאמים אישית לכל אדם, על פי מצבו, ומסייעים באיזון מערכת הלב, המרצה של מערכת הדם ושיקום קצב הלב.

  • לב מאוייר

    טכנולוגיות אינטגרטיביות מתקדמות – בקליניקה של עמוס זיו נעשה שימוש בגירוי עצבי שאינו פולשני, בתדרים ספציפיים. הגירוי ניתן לאחר אבחון בא.ק.ג., תוך מעקב צמוד, והוא אינו כואב, אינו משבית את הפעילות השגרתית ונמשך בין רבע שעה לשעה.

  • אורחות חיים ומחלות לב

    המלצות תזונה ואורחות חיים – הטיפול הטבעי כולל את מגוון היבטי החיים של האדם, ומציע הרגלי תזונה נכונים ותפריט שמתאים למצב הבריאותי של האדם, וכן המלצות לאורח חיים בריא ומשקם, כדוגמת הקפדה על שינה רצופה ואיכותית ויציאה לפעילות גופנית קבועה ומתמדת.

הטיפול הטבעי בברדיקרדיה בקליניקה לרפואה סינית של עמוס זיו הינו טיפול יעיל, שמשלים את הטיפול הקונבנציונלי, מאזן את המצב ומאפשר שיקום לבבי.

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

מה גורם לקצב לב איטי? 

גורמי הברדיקרדיה יכולים להיות קשורים ללב או לנבוע מסיבות אחרות.

גורמים שאינם קשורים ללב – גורמים משניים, שכוללים שימוש בסמים, בעיות בבלוטת התריס, הפרעות עיכול, חוסר איזון במוליכים חשמליים בגוף, דום נשימה חסימתי בשינה, מחלות דלקתיות כמו זאבת, הפרעות במערכת העצבים, מחלות ובעיות אוטואימוניות, מצבים של שכיבה ממושכת מאד, שימוש בתרופות מסוימות ועוד.

גורמים שקשורים ללב – גורמים אלו קשורים לעתים לגיל המטופל, וליכולת של מערכת הולכת החשמל בלבו ליצור פעימות לב מהירות מספיק (יכולת שנפגעת עם ההזדקנות). גורמים נוספים לברדיקרדיה יכולים לנבוע ממחלות לב שונות, התקף לב, יתר לחץ דם, מחלת כלי דם לבבית, הפרעת לב מולדת, מחלה במסתמי הלב, זיהום בשריר הלב, או מחלה שפוגעת במערכת החשמלית של הלב. מטופלים רבים, שסובלים מהפרעות קצב לב מהירות או מטופלים שעברו התקף לב, מקבלים על פי רוב תרופות להפחתת קצב לב מקבוצות שונות. מינון יתר, או מינון לא מתאים יכול לגרום לברדיקרדיה. לעתים, בשל הצורך להאט את קצב הלב והתגובה החזקה לתרופות, נאלצים מטופלים אלה לעבור השתלת קוצב לב (בעיקר לסובלים מטכיקרדיות – הפרעות קצב מהירות).

  • תודה על טיפול בהפרעות קצב בתדירות גבוהה

    דוח ההולטר הראה ירידה משמעותית בהפרעות הקצב וכל זה בזכותכם! אדווה א
  • טיפול מקצועי ומסור בהפרעת קצב לב

    ברצוני להודות לך על על הטיפול המקצועי והמסור בבעיית הפרעות קצב הלב, בזכות הטיפול שלך הייתה לי הפוגה במשך שנתיים תמימות. פרופיס בלה
  • המלצה על טיפול טבעי שמנע צורך באבלציה

    לפי המלצה של הקרדיולוגית כבר הייתי אמורה להיות באבלציה ראשונה. לשימחתי פגשתי אותך וביחד עם הכדורים הקונוונציונליים הצלחת לייצב את המצב. תודה, רויטל, בת 43
+ לכל ההמלצות

סוגים שונים של ברדיקרדיה

  • האטת קצב לב בשינה או במנוחה – במהלך שינה, קצב פעימות הלב מואט, ויכול לנוע סביב 40-50 פעימות בדקה. זהו מצב נורמלי ושגרתי. גם לספורטאים שמתאמנים בענפי ספורט מסוימים יש קצב פעימות לב אטי בשעת מנוחה (כשהם אינם באימון), בשל הפעילות הגופנית, מה שמונע אצלם מצב של טכיקרדיה במהלך מאמץ גופני.
  • ברדיקרדיה פרוזדורית – נחלקת לשלושה סוגים:
  • הפרעה בקצב הלב של הסינוס הנשימתי – הפרעה זו מופיע בדרך כלל אצל בוגרים צעירים ובריאים – קצב הלב גובר בשעה שהם שואפים אוויר ופוחת בעת שהם נושפים אוויר. בדרך כלל זוהי הפרעה שאינה מזיקה.
  • סינוס ברדיקרדיה – קצב סינוס לב שנמוך מ-60 פעימות בדקה, נפוץ ושכיח הם בקרב אנשים בריאים והן בקרב ספורטאים, שאצל מרביתם זהו מצב בלתי מזיק – שריר הלב שלהם הוא בעל נפח פעימה גדול יותר, ולכן דרושים ללבם פחות כיווצים לשם זרימת דם.
  • תסמונת הסינוס החולה – נפוצה יותר בקרב קשישים, אך עלולה להופיע גם אצל ילדים (בדרך כלל לאחר ניתוחי לב).
  • ברדיקרדיה פרוזדורית – קרויה גם ברדיקרדיה של פרוזדורי הלב או "קצב לב בלתי סדיר". מצב זה נגרם בדרך כלל בשל היעדר דחף חשמלי של קצב הסינוס.
  • ברדיקרדיה של חדרי הלב – קרויה גם קצב לב חדרי ייחודי – קצב פעימות לב של פחות מ-50 פעימות לב בדקה.

האם ברדיקרדיה מסוכנת ומי נמצא בקבוצת הסיכון?

בקבוצת סיכון לפתח ברדיקרדיה מצויים אנשים שחוו סוגים מסוימים של מחלות לב בעברם או לוקים במחלת לב בהווה, אנשים שנוטלים תרופות מסוימות, מי שמצויים מעל גיל 65, מי שעברו ניתוח לב בתקופה הסמוכה לאירוע של ברדיקרדיה.

ברדיקרדיה חמורה, כרונית או שאינה מטופלת עלולה להוביל לאי ספיקת לב, אנגינה פקטוריס, לחץ דם גבוה ומצב של סינקופה, שעלול להסתיים באובדן הכרה ועלפון.

ישנם אנשים שברדיקרדיה אינה כרוכה אצלם בהופעת סימפטומים ו/או אינה מהווה עבורם גורם סיכון או מקור לסיבוכים.

ברפואה הקונבנציונלית הטיפול לסובלים מברדיקרדיה כולל השתלת קוצב לב או שינוי מרשמי תרופות שעלולות ליצור ברדיקרדיה.

פנו אלינו ונשמח להתאים לכם טיפול משולב ומותאם אישית למצבכם הרפואי.

שתפו את העמוד בפייסבוק

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

  • בדוק התאמתך לטיפול

    לפניך שאלון קצר שנועד להתאים עבורך את הטיפול הנדרש בקליניקה של עמוס זיו. נשמח אם תוכל להקדיש מספר דקות למילויו.

    לאחר מילוי השאלון יישלח אליך מייל עם התשובה ונציג מקליניקת עמוס זיו ייצור עימך קשר טלפוני בתוך יום עסקים אחד.

  • שאלה מספר 1 מתוך 5

    האם אתה מרגיש הלמות לב, דופק מהיר או לא סדיר?

  • שאלה מספר 2 מתוך 5

    האם אתה סובל מקוצר נשימה, קושי בהכנסת אוויר, אי נוחות בחזה?

  • שאלה מספר 3 מתוך 5

    האם אתה מרגיש חרדה או פחד ממצבך הרפואי?

  • שאלה מספר 4 מתוך 5

    האם אתה נוטל תרופות בשל מצבך הבריאותי?

  • שאלה מספר 5 מתוך 5

    האם אתה מרגיש שאיכות חייך נפגעה והאם תרצה לשפרה?

  • לקבלת תשובה מיידית והמלצה להמשך טיפול, אנא מלא את הפרטים:

  • ניצור איתך קשר בהקדם לגבי אפשרויות שיפור מצבך

מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים - המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית
מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית
לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים –
המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית