לחץ דם תקין – מהו לחץ דם תקין ומתי יש סיבה לדאגה?

 ערכי לחץ דם תקינים אצל אדם בוגר ובריא הם בין 80-120 מ"מ כספית. חריגה כרונית מערכי לחץ דם תקינים עלולה להצביע על בעיה במערכת הדם, ולהוביל למחלת לחץ דם גבוה או בעיות בריאותיות אחרות.

מהו לחץ דם תקין?

לחץ דם הוא ביטוי מידת הלחץ שהדם הנפלט מן הלב מפעיל על דפנות העורקים. לחץ הדם מושפע מעוצמת ההתכווצות של הלב, מן הגמישות של דפנות כלי הדם, מנפח הדם בגוף, רמת צמיגות הדם ועוד.

לחץ דם נמדד באמצעות שני מספרים – לחץ דם סיסטולי, ולחץ דם דיאסטולי. לבנו פועם, ובכך הוא מתכווץ, והדם נדחף דרך העורקים אל אברי הגוף. פעולת הלב יוצרת לחץ על העורקים, ולחץ דם סיסטולי נמדד בעת זו. אצל אדם בריא אמור לחץ דם סיסטולי תקין להיות עד 120 מ"מ כספית. לחץ דם דיאסטולי נמדד כאשר הלב שרוי במנוחה, בפרק הזמן שבין פעימות הלב. לחץ דם דיאסטולי תקין אצל אדם בריא צריכים להיות מתחת ל-80 מ"מ כספית.

לחץ דם תקין הוא לחץ דם הנמוך מ 120/80

לחץ דם בהריון – שינויים, ירידות ועליות

במהלך ההריון עולה נפח הדם בגוף האשה, ומתחוללים שינויים שנועדו להבטיח אספקת דם תקינה ומספקת לאם ולעובר המתפתח. בשל התפתחות מואצת של מערכת הדם והפרשה מוגברת של הורמון הפרוגסטרון, לחץ הדם עשוי לרדת במהלך ההריון, ולאחר הלידה המצב חוזר לתקנו. לחץ דם מעל 140/90 בהריון נחשב כלחץ דם גבוה. לחץ דם תקין בהריון הוא כל לחץ דם נמוך מכך. לחץ דם בהריון יכול להיחשב תקין גם אם הוא נמוך משמעותית, למשל 100/60. על מנת לשמור על ערכי לחץ דם תקינים בהריון, ולעקוב אחר לחץ דם הריוני, כדאי לבצע מעקב לחץ דם מתחילת ההריון. מדידת לחץ הדם הראשונה בהריון תשמש כנקודת מוצא, אליה ניתן יהיה להשוות את המדידות הבאות, ולדעת לפיה האם לחץ הדם תקין או שקיים יתר לחץ דם כרוני, שמצריך טיפול.

ערכי לחץ דם חריגים מהן הסכנות?

לחץ דם גבוה נחשב כגורם סיכון למחלות רבות ושונות. יתר לחץ דם או לחץ דם גבוה ממושך עלול להוביל לפגיעה בכל רקמה או איבר שמכילים כלי דם קטנים. למשל –  פגיעה בשריר הלב, אירוע מוחי, התקף לב, פגיעה בכליות ובפגיעה באברים שבהם נימי דם קטנים, כדוגמת העיניים. יתר לחץ דם מופיע אצל מרבית האנשים שלקו בהתקף לב, שבץ מוחי או אי ספיקת לב כרונית. סיבוכי לחץ דם גבוה קשורים במיליוני מקרי מוות בכל שנה בכל רחבי העולם. מאחר ולחץ דם גבוה אינו מורגש, בדרך כלל, ואין לו תסמינים מיוחדים, הוא מכונה לעתים "הרוצח השקט". הופעה של תסמינים קורית בדרך כלל רק כאשר לחץ הדם גבוה במיוחד – אז יכולים להופיע כאבי ראש, סחרחורות, בעיות בשיווי משקל, תשישות, לחץ בעיניים, שינויים בראייה, כאבים בבית החזה או קוצר נשימה.

בדרך חזרה ללחץ דם תקין 

הרפואה הסינית מסייעת בהשבת מערכות הגוף לאיזון ובטיפול בבעיות של יתר לחץ דם או לחץ דם שאינו תקין. לצד איזון לחץ הדם, הרפואה הסינית תומכת גם בחיזוק הכליות, הכבד ומערכת הדם והלב. שימוש בטכנולוגיות אינטגרטיביות מתקדמות מאפשר לאזן בין התפקוד המאיץ והתפקוד המאט של מערכת העצבים. הפחתת עודף פעילות עצבית מורידה את לחץ הדם. זה קורה באמצעות ניטרול עצבוב היתר של השרירים בכלי הדם עצמם, תופעה שגורמת לכיווץ כלי הדם ויתר לחץ דם.

הרפואה הסינית מסייעת בהשבת מערכות הגוף לאיזון ובטיפול ביתר לחץ דם

הטיפול בלחץ דם ברפואה סינית הינו טיפול בטוח ויעיל, שמאפשר שמירה על בריאות טובה ולחץ דם תקין, באמצעים טבעיים וללא תופעות לוואי. הטיפול ברפואה סינית משלב בין דיקור, המלצות תזונה וצמחי מרפא:

  • דיקור סיני כחלק מהטיפול במחלות לב

    דיקור – מסייע בשמירה על גמישות כלי הדם, זרימת דם תקינה וסדירה ואיזון רמות האנרגיה בגוף. הדיקור אף גורם לרגיעה והפחתת מתח וחרדה, שהם מן הגורמים הבולטים להתפתחות יתר לחץ דם.

  • המלצות תזונה

    תזונה – שינוי תזונתי תומך בהסדרת לחץ הדם, מיטיב את המצב הבריאותי ומונע הצטברות רובד טרשתי בכלי הדם, תוך התחשבות ותשומת לב לטמפרטורת המזון ולמזונות מותאמים אישית לכל מטופל.

  • צמחי מרפא למחלות לב

    צמחי מרפא – מווסתים ומאזנים את רמות לחץ הדם, תורמים לזרימת דם תקינה ולחיזוק מערכות הגוף השונות.
    הטיפול מתאים ויעיל גם להתמודדות עם גורמי סיכון להתפתחות לחץ דם כגון בעיות שינה, חוסר איזון הורמונאלי, מתח וגורמים נוספים.

לחץ דם תקין הוא מרכיב חשוב בבריאות תקינה. לחץ דם גבוה לאורך זמן עלול לפגוע בבריאות ולגרום למחלות לב וכלי דם שונות. מעוניינים לשמור על לחץ דם תקין כדבר שבשגרה? פנו לקליניקה של עמוס זיו להתאמת טיפול טבעי, נטול תופעות לוואי, שיסייע בהסדרה ובשמירה על לחץ דם תקין ובריאות איתנה.

שתפו את העמוד בפייסבוק

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

  • בדוק התאמתך לטיפול

    לפניך שאלון קצר שנועד להתאים עבורך את הטיפול הנדרש בקליניקה של עמוס זיו. נשמח אם תוכל להקדיש מספר דקות למילויו.

    לאחר מילוי השאלון יישלח אליך מייל עם התשובה ונציג מקליניקת עמוס זיו ייצור עימך קשר טלפוני בתוך יום עסקים אחד.

  • שאלה מספר 1 מתוך 5

    האם אתה מרגיש הלמות לב, דופק מהיר או לא סדיר?

  • שאלה מספר 2 מתוך 5

    האם אתה סובל מקוצר נשימה, קושי בהכנסת אוויר, אי נוחות בחזה?

  • שאלה מספר 3 מתוך 5

    האם אתה מרגיש חרדה או פחד ממצבך הרפואי?

  • שאלה מספר 4 מתוך 5

    האם אתה נוטל תרופות בשל מצבך הבריאותי?

  • שאלה מספר 5 מתוך 5

    האם אתה מרגיש שאיכות חייך נפגעה והאם תרצה לשפרה?

  • לקבלת תשובה מיידית והמלצה להמשך טיפול, אנא מלא את הפרטים:

  • ניצור איתך קשר בהקדם לגבי אפשרויות שיפור מצבך

מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים - המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית
מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית
לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים –
המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית