אי ספיקת לב דיאסטולית

קוצר נשימה, בצקות, גפיים קרות, אי נוחות במצב שכיבה, היעלמות של הדופק במישוש וכחלון של השפתיים – הופעה של כל או חלק מהתסמינים הללו עשויה להעיד על אי ספיקת לב.

אי ספיקת לב היא מחלה כרונית קשה, שסימניה מופיעים זמן רב לאחר שהיא מתחילה להיווצר. אי ספיקת לב מופיעה בדרגות חומרה שונות, ומתאפיינת במצב בו הלב אינו עומד בעומסי אספקת הדם לאברי הגוף השונים. במקרים מסוימים, עם הידרדרות המחלה, יש צורך בניתוחים שונים – ניתוחי מסתמים, מעקפים ואפילו השתלת לב.

השכיחות של אי ספיקת לב באוכלוסיה מגיעה עד כשני אחוזים, ומעל גיל 65 שכיחותה עולה ומגיעה עד כ-10 אחוזים.

כמחצית מהחולים סובלים מאי ספיקת לב סיסטולית, שמתאפיינת בקושי בכיווץ שריר הלב, והמחצית הנוספת סובלת מאי ספיקת לב דיאסטולית – הקרויה גם אי ספיקת לב עם תפקוד סיסטולי שמור או אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור, המתאפיינת בקושי בהרפיית שריר הלב.

סוגים שונים של אי ספיקת לב

אי ספיקת לב מסווגת על פי סיווגים שונים:

אקוטית או כרונית – אי ספיקה אקוטית מופיעה במהלך התפרצות פתאומית וחדה, לעומת אי ספיקה כרונית, שמופיעה לאטה, עם הידרדרות לאורך זמן ממושך.

שמאלית או ימנית – אי ספיקה ימנית נגרמת מכשלון חדר הלב הימני, ואי ספיקה שמאלית נגרמת מכשלון שמופיע בחדר השמאלית.

אי ספיקה סיסטולית לעומת אי ספיקה דיאסטולית (אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור) – אי ספיקה סיסטולית נובעת מחוסר יכולתו של שריר הלב להתכווץ. אי ספיקה דיאסטולית נגרמת בשל חוסר יכולתו של שריר הלב להתרפות.

מהי אי ספיקת לב דיאסטולית?

אי ספיקת לב דיאסטולית (אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור) היא מצב שבו שריר הלב נוקשה, מה שמוביל להיענות לקויה (low compliance) של החדר השמאלי, החדר שאחראי על אספקת דם לכל הגוף. באי ספיקת לב דיאסטולית, החדר השמאלי סובל מהרפיה לקויה בעקבותיה הוא אינו מתרחב כראוי. במצב זה, באין התרחבות מספקת, הוא אינו מתמלא במספיק דם ואינו מספיק להוציא הלאה קדימה דם לכיוון הגוף. הדם הולך ומצטבר במעלה כלי הדם המובילים אל הלב, כלומר בריאות.

בקרב מי שלוקים באי ספיקת לב דיאסטולית התפקוד הסיסטולי יכול להיות שמור (כלומר, מתקיימת התכווצות תקינה, או כמעט תקינה של שריר הלב). זהו המצב בקרב כשליש ממי שסובלים מאי ספיקת לב. כמחצית ממי שסובלים מאי ספיקת לב סיסטולית, סובלים גם מדרגה כלשהי של אי ספיקה דיאסטולית, כלומר שריר הלב שלהם אינו מתכווץ היטב ואינו מתרחב היטב.

  • תודה על הטיפול והיחס האנושי והמקצועי בבעיית אי ספיקת לב

    אובחנתי עם אי ספיקת לב שמאלית לפני שנה בערך. הגעתי לעמוס זיו משמים וארץ שבורה וחלשה המאוד. לאורך כל הדרך ההתיחסות היתה אנושית, מקצועית הוליסטית ומכבדת. לאחר פרק זמן נצפה שיפור משמעותי מאוד בתפקוד הלב ובתסמינים. אין לתאר את תחושת השמחה שלי מתוצאות בדיקת האקו לאחר. יש תוצאות!!! ממליצה בחום רב על עמוס זיו והצוות בשמיים וארץ.
  • טיפול מקצועי ומסור בהפרעת קצב לב

    ברצוני להודות לך על על הטיפול המקצועי והמסור בבעיית הפרעות קצב הלב, בזכות הטיפול שלך הייתה לי הפוגה במשך שנתיים תמימות. פרופיס בלה
  • תודה על טיפול בהפרעות קצב בתדירות גבוהה

    דוח ההולטר הראה ירידה משמעותית בהפרעות הקצב וכל זה בזכותכם! אדווה א
+ לכל ההמלצות

מה יכול לגרום לסוג זה של אי ספיקת לב והאם זה מסוכן?

גורמי המחלה השכיחים קשורים בירידה בתפקוד הלב בשל סיבות ומצבים בריאותיים שונים. כאשר הלב פועל ביעילות פחותה, חלה תגובת שרשרת ונוצרת החמרה בטווח הארוך. ירידת תפקודי הלב יכולה להיווצר בשל לחץ דם ממושך ובלתי מאוזן, מחלות מסתמים או היצרות כרונית של עורקי הלב (בעקבות תהליכים טרשתיים, למשל). אחד הגורמים העיקריים להחרפה במצב המחלה הוא עודף גירוי עצבי. מערכת העצבים המרכזית שולטת, בין השאר, על כיווץ והרפיית שריר הלב. חולים עם אי ספיקה דיאסטולית סובלים על פי רוב מיתר עצבוב של מערכת העצבים המופעל על הלב. במצב זה ההרפיה של שריר הלב נפגמת. כאשר כבר קיימת ירידה בתפוקת הלב, נוצרים שינויים במבנה שריר הלב, ומכאן עלולות להתעורר בעיות נוספות כמו ירידה בזילוח, הפרשת הורמונים מוגברת לשם העלאת קצב הלב, אגירת נוזלים באברי גוף, היצרות עורקים ועוד.

הטיפול באי ספיקת לב דיאסטולית ברפואה הקונבנציונלית הינו תלוי רקע, נסיבות ותסמינים. ככלל, אין טיפול יעיל להפסקת הידרדרות המחלה. במקרים רבים דרושה הקלה בתסמינים כגון מצוקה נשימתית, לחץ דם לא מאוזן ועודפי נוזלים. בשלבים הבאים ניתן בדרך כלל טיפול תרופתי ממושך שכולל תרופות נוגדות קרישה, חוסמי בטא, תרופות משתנות ותרופות שנוגדות הפרעות קצב. כ-30-40% מחולי אי ספיקת לב דיאסטולית מתאשפזים מספר פעמים בשנה בשל החרפות פתאומיות של המחלה.

טיפול טבעי באי ספיקת לב דיאסטולית

רפואת הלב האינטגרטיבית יעילה בהפחתת עומסים על הלב, הפחתת מתח ושיפור איזון עצבי. בנוסף ישנה חשיבות לטיפול מניעתי, שכולל שמירה על אורח חיים בריא, תזונה מאוזנת הפחתת משקל במקרה שנחוץ, פעילות גופנית סדירה והימנעות מעישון. בקרב מי שסובלים מסיכון גבוה לאי ספיקת לב, כדוגמת חולים בלחץ דם גבוה, סוכרת ומחלות כלי דם – מומלץ טיפול במחלות הרקע ומניעת הידרדרות של המצב. בין ההמלצות למניעת החמרה ניתן למנות שמירה על בריאות נפשית והפחתת מצבי מתח וחרדה, צריכת מלח מועטה, הקפדה על שעות שינה מספקות, אי צריכת אלכוהול ועוד.

בקליניקה של עמוס זיו ניתן לטפל באי ספיקת לב דיאסטולית באמצעות רפואת לב אינטגרטיבית, לצד הטיפול הקונבנציונלי. הטיפול כולל:

  • טכנולוגיות אינטגרטיביות

    טכנולוגיות אינטגרטיביות מתקדמות – מערכת עצבים אוטונומית (עצמונית) שאינה מאוזנת מהווה גורם סיכון מרכזי לאי ספיקת לב דיאסטולית. באמצעות פיתוח חדשני ובלתי פולשני, ניתן לאזן את מערכת העצבים האוטונומית ולהפחית יתר גירוי עצבי הפוגע בכושר ההרפיה של הלב. הטכנולוגיה פותחה מתוך עבודה קלינית והיא מבוססת על הצלחות חוזרות ומוכחות בשיקום חולי לב, טיפול בהפרעות קצב  מניעת הדרדרות המחלה ושיפור התסמינים.

  • דיקור סיני כחלק מהטיפול במחלות לב

    דיקור סיני – הדיקור מעורר גירוי עצבי באזורים שאחראיים לפעולת הלב והדם, ומסייע להסדרת הפעולה של שרירי הלב, הרחבת כלי דם, שיפור זרימת הדם איזון והפחתת מתח רגשי.

  • צמחי מרפא למחלות לב

    צמחי מרפא – נרקחים באופן אישי בהתאם למצב הבריאותי, ובעלי השפעה על לחץ הדם, כושר ההתכווצות של שריר הלב ועוד.

  • תזונה נכונה במחלות לב

    המלצות תזונה ואורח חיים – משולבות בטיפול בהתאם לאורחות החיים והרגלי המטופל/ת, ונועדו לתמוך בתהליך הריפוי, ולטפח הרגלים מיטיבים.

אם אובחנתם כסובלים מאי ספיקת לב דיאסטולית, או שהנכם בקבוצת סיכון, ואתם מעוניינים למנוע הידרדרות ולשפר את מצבכם הבריאותי – פנו עוד היום לקליניקה לרפואת לב משקמת אם אובחנתם כסובלים מאי ספיקת לב דיאסטולית, או שהנכם בקבוצת סיכון, ואתם מעוניינים למנוע הידרדרות ולשפר את מצבכם הבריאותי – פנו עוד היום לקליניקה לרפואת לב משקמת ואינטגרטיבית של עמוס זיו. נשמח להתאים לכם טיפול יעיל ומיטיב.. נשמח להתאים לכם טיפול יעיל ומיטיב.

 

שתפו את העמוד בפייסבוק

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

  • בדוק התאמתך לטיפול

    לפניך שאלון קצר שנועד להתאים עבורך את הטיפול הנדרש בקליניקה של עמוס זיו. נשמח אם תוכל להקדיש מספר דקות למילויו.

    לאחר מילוי השאלון יישלח אליך מייל עם התשובה ונציג מקליניקת עמוס זיו ייצור עימך קשר טלפוני בתוך יום עסקים אחד.

  • שאלה מספר 1 מתוך 5

    האם אתה מרגיש הלמות לב, דופק מהיר או לא סדיר?

  • שאלה מספר 2 מתוך 5

    האם אתה סובל מקוצר נשימה, קושי בהכנסת אוויר, אי נוחות בחזה?

  • שאלה מספר 3 מתוך 5

    האם אתה מרגיש חרדה או פחד ממצבך הרפואי?

  • שאלה מספר 4 מתוך 5

    האם אתה נוטל תרופות בשל מצבך הבריאותי?

  • שאלה מספר 5 מתוך 5

    האם אתה מרגיש שאיכות חייך נפגעה והאם תרצה לשפרה?

  • לקבלת תשובה מיידית והמלצה להמשך טיפול, אנא מלא את הפרטים:

  • ניצור איתך קשר בהקדם לגבי אפשרויות שיפור מצבך

מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים - המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית
מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית
לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים –
המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית