בין דקירות לכאבים בחזה – סימנים להתקף לב

אדם מבועת אוחז בבית החזה, כאב חד או קוצר נשימה – אלו הם הדימויים המוכרים לציבור בנוגע להתקף לב. התקף לב הוא חוויה קשה, מעוררת חרדה ומלווה בתחושות בלתי נעימות. מהם הסימנים האופייניים להתקף לב? מהו ההבדל בין אדם לאדם וכיצד מאבחנים התקף לב?

שוני בין אדם לאדם בתסמינים להתקף לב

לפני התקף לב מופיעים בדרך כלל סימנים, ואלו שונים בין אדם לאדם – ישנם אנשים שחווים התקפי לב דרמטיים, עם סימנים רבים ומובהקים, ואצל אחרים מופיעים לעתים תסמינים קלים וספורים. קיימים מקרים שבהם אין סימנים מוקדמים כלל.

במקרה של סימנים או חשד להתקף לב יש לפנות באופן מיידי לאבחון וטיפול רפואי

השוני בתסמיני התקף לב בין אנשים אינו רק בעוצמת הסימנים אלא גם במספר הסימנים ובאופן שבו הם נחווים. סימנים קלים מעידים בדרך כלל על התקף קל, אך לא בהכרח, ועל כן בכל מקרה של חשד, מומלץ להגיע לטיפול מהיר ומיידי. קיים מצב בו אין סימנים מוקדמים כמעט או בכלל. מצב זה קרוי התקף לב שקט, והוא עלול להיות חמור ומסוכן דיו גם ללא הופעת סימנים מקדימים. נשים מפתחות סימנים מינוריים ושונים מאשר גברים, ועל כן לעתים האבחנה של אירוע לבבי מתעכבת אצלן. סימנים להתקף לב אצל נשים יכולים להיות צרבת, לחץ בחזה, כאבים בשכמות, בחילה,  תחושת סחרחורת, בלבול מנטלי ורגשי ועייפות קשה ובלתי מוסברת.

 

סימנים מקדימים להתקף לב

קיימים סימנים אופייניים שמעידים על התרחשות אירוע לבבי:

  • לחץ בחזה, דקירות בחזה – אחד הסימנים הנפוצים והמוכרים ביותר הוא תחושה של לחץ בבית החזה. בזמן התקף לב, מעידים חולים כי הם מרגישים תחושה של סחיטה של הלב, דקירות בחזה, צריבה או תחושה שבית החזה נלחץ בידי משקולת.
  • כאבכאבים בחזה בצד שמאל, כאבים בלב או בכל בית החזה. הכאב נמשך יותר ממספר דקות, ומוקרן לכיוון הכתפיים, הזרועות של הידיים, הגב, הלסת והשניים.
  • הכאב הולך ומתגבר בחלוף הזמן.
  • קוצר נשימה.
  • בחילות והקאות – תלונה שכיחה במקרה של התקף לב, שמיוחסת לעתים בשוגג לבעיה במערכת העיכול, ומאטה את זיהוי ההתקף.
  • הזעה מוגברת – התקפי לב מלווים בהזעה רבה במצח, בידיים ובשאר אברי הגוף.
  • עלפון – התקף לב גורם לעתים לעלפון או אבדן הכרה, במיוחד באירוע לבבי שמתרחש עם רקע של הפרעות קצב לב או הפרעות באספקת דם לאברי הגוף.

חשים סימנים להתקף לב? מה עושים עכשיו ואיך מאבחנים?

במקרה של סימנים או חשד להתקף לב מומלץ לפנות באופן מיידי לטיפול רפואי. אבחנה מלאה ומקצועית של התקף לב מתבצעת בבית חולים, בבדיקות מקיפות שנעשות בעזרת מכשור מתקדם:

  • בדיקת א.ק.ג. – בדיקה מהירה שמאפשרת לאבחן שינוי ואי סדירות בפעילות הלב.
  • בדיקת דם – בעת התקף לב נפגע שריר הלב, ומביא לשחרור אנזימים מסוימים. עלייה באנזימי הלב ניתנת לאיתור בבדיקת דם, ומעידה על אירוע לב.
  • צנתור – הליך רפואי שמאפשר לאבחן במדויק חסימה שאירעה בכלי הדם הכליליים. ההליך כולל החדרה של צנתר דרך עורקי היד או הרגל, והדגמה של זרימת הדם בכלי הדם הסובבים את הלב, באמצעות חומר ניגוד וצילום רנטגן ייחודי. במקרה שבו מתגלית חסימה, פותחים אותה ומחדשים את זרימת הדם התקינה אל הלב באמצעות תומכן (stent) קפיץ המוחדר לכלי הדם ומרחיב אותו.

מה עושים ביום שאחרי?

אל מרפאתו של עמוס זיו מגיעים מטופלים רבים לאחר התקף לב, לשם הליך טיפולי של שיקום לב ולשם מניעה של התקף לב נוסף. הרפואה הסינית המסורתית מציעה למטופלים לאחר התקף לב טיפול יעיל בדיקור סיני, צמחי מרפא, שינוי תזונתי ולעתים גם שינוי באורחות החיים – הפחתת מתח, תוספת שעות שינה, פעילות גופנית מתונה וכדומה. בנוסף, במרפאתו של עמוס זיו ציוד טכנולוגי אינטגרטיבי מתקדם פרי פיתוחו לאחר מעל עשור של ניסיון קליני ופיתוח טכנולוגי. הטיפול יוצר גרייה עצבית, שמפעילה במוחנו את האזורים האחראיים על תפקוד הלב וכלי הדם. הטיפול מווסת ומשפר את התקשורת בין מערכת העצבים ללב,  משפר את זרימת הדם, מרחיב את כלי הדם, מווסת את קצב הלב, מפחית כאבים ותורם להרגעה. טיפולי הדיקור הסיני וצמחי המרפא הוכחו במחקרים רבים כבעלי השפעה מיטיבה על זרימת הדם בלב ובמוח ועל זרימת הדם בכלי הדם הפריפריים.

חוויתם התקף לב? פנו אלינו להתאמת טיפול יעיל, משמעותי ומיטיב שיסייע בשיקום ובמניעת ההתקף הבא.

שתפו את העמוד בפייסבוק

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

  • בדוק התאמתך לטיפול

    לפניך שאלון קצר שנועד להתאים עבורך את הטיפול הנדרש בקליניקה של עמוס זיו. נשמח אם תוכל להקדיש מספר דקות למילויו.

    לאחר מילוי השאלון יישלח אליך מייל עם התשובה ונציג מקליניקת עמוס זיו ייצור עימך קשר טלפוני בתוך יום עסקים אחד.

  • שאלה מספר 1 מתוך 5

    האם אתה מרגיש הלמות לב, דופק מהיר או לא סדיר?

  • שאלה מספר 2 מתוך 5

    האם אתה סובל מקוצר נשימה, קושי בהכנסת אוויר, אי נוחות בחזה?

  • שאלה מספר 3 מתוך 5

    האם אתה מרגיש חרדה או פחד ממצבך הרפואי?

  • שאלה מספר 4 מתוך 5

    האם אתה נוטל תרופות בשל מצבך הבריאותי?

  • שאלה מספר 5 מתוך 5

    האם אתה מרגיש שאיכות חייך נפגעה והאם תרצה לשפרה?

  • לקבלת תשובה מיידית והמלצה להמשך טיפול, אנא מלא את הפרטים:

  • ניצור איתך קשר בהקדם לגבי אפשרויות שיפור מצבך

מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים - המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית
מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית
לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים –
המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית