התקף לב אצל נשים – סימנים להתקף וחשיבות האבחון

סובלת משרירים תפוסים, זיעה קרה, כאב בין השכמות, בחילה ותשישות? לא בטוח שהיית רצה למיון עם תסמינים כאלה. אולי זו רק שפעת, קלקול קיבה או תוצאה של פעילות גופנית מאומצת? יכול להיות. חשוב לדעת כי אלו גם סימנים שיכולים להעיד על התקף לב אצל נשים. התקפי לב אצל נשים עלולים להסתיים בסיבוכים קשים, והסטטיסטיקה מראה שאחוזי התמותה מהתקפי לב בקרב נשים גבוהים יותר. חלק מהסיבות לכך נעוצות בחוסר מודעות, היכרות פחותה עם הסימפטומים, המאפיינים והסימנים המוקדמים.

בכל מצב שנחשד כהתקף לב יש לפנות בדחיפות לאבחון וטיפול רפואי

לאחר התאוששות, ניתן לפנות לשיקום לב וטיפול בגורמי הסיכון באמצעות רפואה סינית, ולהפחית את הסיכון לאירועי לב נוסף.

 מה אומרים הנתונים לגבי התקף לב אצל נשים?

הנתונים בארץ מראים כי אחד מכל שלושה אירועי תמותה בקרב נשים קשור במחלת לב, ונשים מצויות בסיכון גבוה יותר מגברים למות ממחלות לב. בקרב נשים ישנם יותר התקפי לב שקטים (שאינם מאובחנים כלל), התקפי לב חוזרים או אירועי לב שמאובחנים באיחור. נשים צעירות, מתחת לגיל חמישים, מצויות בסיכון גבוה פי 2 מגברים לתמותה בעקבות אירוע לב. כל זאת בין היתר בשל מודעות נמוכה לסימפטומים, לגורמי הרקע ולצורך בבדיקות שגרתיות.

סימנים להתקף לב אצל נשים

התסמינים המוכרים בציבור להתקף לב כוללים כאב חריף בחזה או בזרוע. התקף לב אצל נשים אינו מתבטא בהכרח בכאבים באלו.

הסימנים האופייניים לנשים הם: אי נוחות באזור הצוואר, השכמות, הכתפיים ובחלקו העליון של הגב, כאב ברום הבטן, קוצר נשימה, בחילה והקאות, זיעה מרובה, סחרחורת ועייפות יוצאת מגדר הרגיל.

על פי רוב, התסמינים מוחרפים בעת מאמץ פיזי ומוקלים בזמן מנוחה. חשוב לדעת כי הכאבים שכן מופיעים מורגשים באופן שונה, ויכולים להיות בעלי אופי שורף, דוקר, לוחץ, עמום או חד. כמו כן, לנשים ישנם גורמי סיכון ייחודיים שנמצאו קשורים בבעיות לב – הפסקת מחזור בגיל מוקדם יחסית, ומצבים של לידה מוקדמת, יתר לחץ דם הריוני או סוכרת בהריון.

אי נוחות באזור הצוואר, השכמות, הכתפיים ובחלקו העליון של הגב, כאב ברום הבטן, קוצר נשימה, בחילה והקאות, זיעה מרובה, סחרחורת ועייפות

 התקף לב שקט אצל נשים

כמעט מחצית מאירועי הלב נחשבים כ"התקפי לב שקטים" – אירועים של אוטם שריר הלב, ללא תסמינים מיוחדים כלשהם. התקפי לב שקטים שכיחים יותר בקרב גברים. עם זאת, בקרב נשים התקפי לב שקטים גורמים למקרי תמותה רבים יותר. בנוסף, מאחר ומטופלים אינם מודעים לכך שהם עוברים התקף לב שקט, הם אינם זוכים לטיפול מתאים ולשיקום לב, שעשוי למנוע הידרדרות והתקף לב נוסף. זוהי אחת הסיבות לתשומת הלב המיוחדת הנדרשת בטיפול במחלות לב אצל נשים.

עברת התקף לב? מה כדאי לעשות כדי הקטין סיכוי להתקף שניוני

הרפואה הסינית מעניקה טיפול יעיל ומשמעותי למי שסובלים ממחלות לב, גורמי סיכון לאירועי לב או טיפול של שיקום לב לאחר אירוע לבבי, ולשם מניעת אירוע נוסף. בנוסף, הטיפול כולל התיחסות לגורמי רקע הקשורים למחלות לב כגון תופעות גיל מעבר. הטיפול כולל דיקור סיני, טכנולוגיות אינטגרטיביות מתקדמות, צמחי מרפא סיניים, בירור והתאמה של אורחות חיים ותזונה, והמלצות לפעילות גופנית מותאמת אישית.

שיקום לב ברפואה סינית אינטגרטיבית עוזר למנוע מחלות ואירועי לב נוספים, ומסייע בשיקום הכולל – חיזוק הגוף, איזון זרימת הדם ולחץ דם גבוה, ויסות קצב לב, הפחתת כולסטרול, הרגעה והפחתת כאב ועוד. הטיפול מתאים גם לנשים שעברו אירוע לב, צנתור, ניתוח מעקפים או למי שסובלת מאי ספיקת לב והפרעות קצב.

חווית אירוע לב? נמצאת בסיכון ללקות בהתקף לב? פני לקליניקה של עמוס זיו לשם אבחון והתאמת טיפול טבעי ומיטיב. 

שתפו את העמוד בפייסבוק

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

  • בדוק התאמתך לטיפול

    לפניך שאלון קצר שנועד להתאים עבורך את הטיפול הנדרש בקליניקה של עמוס זיו. נשמח אם תוכל להקדיש מספר דקות למילויו.

    לאחר מילוי השאלון יישלח אליך מייל עם התשובה ונציג מקליניקת עמוס זיו ייצור עימך קשר טלפוני בתוך יום עסקים אחד.

  • שאלה מספר 1 מתוך 5

    האם אתה מרגיש הלמות לב, דופק מהיר או לא סדיר?

  • שאלה מספר 2 מתוך 5

    האם אתה סובל מקוצר נשימה, קושי בהכנסת אוויר, אי נוחות בחזה?

  • שאלה מספר 3 מתוך 5

    האם אתה מרגיש חרדה או פחד ממצבך הרפואי?

  • שאלה מספר 4 מתוך 5

    האם אתה נוטל תרופות בשל מצבך הבריאותי?

  • שאלה מספר 5 מתוך 5

    האם אתה מרגיש שאיכות חייך נפגעה והאם תרצה לשפרה?

  • לקבלת תשובה מיידית והמלצה להמשך טיפול, אנא מלא את הפרטים:

  • ניצור איתך קשר בהקדם לגבי אפשרויות שיפור מצבך

מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים - המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית
מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית
לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים –
המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית