האם טיפול תרופתי בבעיות לב יכול לגרום לפרקינסון?

מחקר שנערך על ידי מכון המחקר של קופת חולים מכבי מצא כי שימוש בתרופות השייכות לקבוצת חוסמי בטא, לטיפול במחלות לב וליתר לחץ דם, עלול להגביר את הסיכון לחלות בפרקינסון, בכחמישים אחוזים.

המחקר, שנערך במשותף עם הטכניון, בדק רשומות רפואיות של כ – 145 אלף מבוטחי קופ"ח מכבי, שטופלו בחוסמי בטא בין השנים 1998 ל – 2004 ואשר בשנים 2005 ועד 2016 אובחנו עם פרקינסון. המחקר ערך השוואה בין קבוצה זו למעל למיליון חברי הקופה שלא טופלו בקבוצת תרופות זו תוך התחשבות במשתנים כמו גיל, מגדר, הסטוריית עישון, משקל, כולסטרול ושימוש בסטטינים.

לדברי החוקרים, מאחר ושימוש בחוסמי בטא הוא נפוץ בטיפול ביתר לחץ דם, באי ספיקת לב ובהפרעות קצב הלב, עלה הצורך לבדוק אם שימוש בחוסמי בטא מגדיל את הסיכוי לחלות במחלות מוח ניווניות כגון פרקינסון. במחקר נבדקו גם תרופות אחרות המשמשות לטיפול ביתר לחץ דם ונמצא שאין בהן גורמים המגבירים את הסיכון לחלות במחלה.

המחקר העלה כי לאחר שימוש של שנתיים בחוסמי בטא, עלתה רמת הסיכון לפרקינסון אצל המטופלים ביחס של 1.51 לעומת אלו שלא השתמשו בתרופות אלו, כלומר עלייה של מעל ל50% בסיכון.

 כמה מילים על מחלת הפרקינסון

בישראל, יותר מ- 30 אלף בני אדם מעל גיל 65 חולים בפרקינסון. בין הגורמים השונים למחלה מצויה הצטברות רעילה של חלבון אלפא-סינוקלאין, שגורמת לתמותת תאי המוח. המחקר מצביע ששימוש כרוני בחוסמי בטא קשור לעלייה משמעותית בסיכון להתפתחות מחלת הפרקינסון.

החוקרים ציינו שבקרב מטפלים שנטלו תרופות אחרות לטיפול ביתר לחץ דם, למשל מעכבי ACE, לא נמצא קשר הדוק לעלייה בסיכון לחלות בפרקינסון.

אז מה המסקנה?

לאור ממצאי המחקר ממליצים החוקרים לבחון את השימוש בחוסמי בטא, ובמידת הצורך לשקול טיפולים חלופיים להם.

מומלץ, לאחר היוועצות עם הרופא המטפל,  לשקול טיפול אינטגרטיבי, שהוא שילוב בין הטיפול הקונבנציונלי לבין טיפולים מהרפואה הסינית, שמציעה מגוון רחב של טיפולים אפקטיביים המותאמים לכל מטופל באופן אישי ולאחר אבחון מצבו. הטיפול כולל, בנוסף לאבחון, דיקור סיני, התאמת צמחי מרפא ותוספי תזונה, בנוסף לתרופות הקונבנציונליות, והמלצות לסיגול אורח חיים בריא, המבוסס על תזונה נכונה, שיפור איכות השינה, פעילות גופנית והפגת מתחים.

טיפול לב אינטגרטיבי מסייע בחיזוק הגוף והמערכת החיסונית, מפחית גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, מזרז תהליכי שיקום בקרב מטופלים עברו אירוע לבבי ומשפר באופן ניכר את התפקוד היומיומי.

 

 

 

שתפו את העמוד בפייסבוק

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

  • בדוק התאמתך לטיפול

    לפניך שאלון קצר שנועד להתאים עבורך את הטיפול הנדרש בקליניקה של עמוס זיו. נשמח אם תוכל להקדיש מספר דקות למילויו.

    לאחר מילוי השאלון יישלח אליך מייל עם התשובה ונציג מקליניקת עמוס זיו ייצור עימך קשר טלפוני בתוך יום עסקים אחד.

  • שאלה מספר 1 מתוך 5

    האם אתה מרגיש הלמות לב, דופק מהיר או לא סדיר?

  • שאלה מספר 2 מתוך 5

    האם אתה סובל מקוצר נשימה, קושי בהכנסת אוויר, אי נוחות בחזה?

  • שאלה מספר 3 מתוך 5

    האם אתה מרגיש חרדה או פחד ממצבך הרפואי?

  • שאלה מספר 4 מתוך 5

    האם אתה נוטל תרופות בשל מצבך הבריאותי?

  • שאלה מספר 5 מתוך 5

    האם אתה מרגיש שאיכות חייך נפגעה והאם תרצה לשפרה?

  • לקבלת תשובה מיידית והמלצה להמשך טיפול, אנא מלא את הפרטים:

  • ניצור איתך קשר בהקדם לגבי אפשרויות שיפור מצבך

מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים - המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית
מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית
לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים –
המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית