האם לחץ וחרדה בהריון קשורים למחלות לב אצל העובר?

מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת האמריקאי Jama Pediatrics מגלה קשר בין הפרעות דחק, חרדה ודיכאון של האם במהלך ההריון לבין התפתחותן של מחלות לב מולדות בעובר.

הממצאים החדשים מעידים על אחוז גבוה של מחלות לב מולדות (CHD) בקרב תינוקות שנולדו לאימהות הסובלות מאותם תסמינים במהלך ההריון. כמו כן, מצביע המחקר על ליקויים בהתפתחות מוח העובר בקרב התינוקות של אותן נשים.

ממצאי המחקר

נתוני המחקר מלמדים על כך שכמעט שני שליש מסך כל האימהות לתינוקות חולים חוו סטרס ומצוקה בהריון. כמו כן, 45% מהנשים שסבלו מחרדה במהלך ההריון ילדו תינוקות עם בעיות לבביות, ו-30% אימהות נוספות שחוו הפרעות חרדה ודיכאון הביאו לעולם גם הן ילדים עם מחלות לב. זאת בהשוואה לכך שרק ב-25% מהנשים שנמצאו חיוביות להפרעות דחק ודיכאון במהלך ההריון, התינוקות שלהן לא פיתחו בעיות לבביות כלשהן.

במחקר שנערך בין השנים 2016-2018, השתתפו 140 נשים הרות, שעברו בסה"כ 221 סריקות MRI בטווח גילאי עובר ממוצע של 32 שבועות. ההערכה הנפשית של האימהות נעשתה על פי מדדי Edinburgh, Spielberger ו-Stress Scale.

מהבדיקות עולה כי מתוך העוברים שפיתחו מום לב מולד, 40% מהעוברים אובחנו עם חסימה של אבי העורקים, ב-35% זוהה חדר יחיד בלב וב-17% התגלתה החלפה של העורקים הראשיים.

מהן המסקנות העיקריות?

לפי קטרין לימפרופלוס, דוקטורנטית במכון הלאומי לבריאות הילד של וושינגטון, בעיות נפשיות במהלך ההריון נחשבות לנפוצות מאוד בימינו, ויש להתייחס אליהן בכובד ראש בשל היותן גורם סיכון מרכזי עבור העובר.

לדבריה, אבחון מוקדם של הפרעות נפשיות או סטרס עשוי למנוע התפתחותן של כשלים או מחלות לבביות בשלבי ההריון המתקדמים יותר. לסיום, היא מדגישה את הצורך בביצוע סקירות הריון שגרתיות לגילוי הפרעות נפשיות בקרב נשים, לצד הרחבת המערך הטיפולי בניסיון להפחית את הסטרס והמצוקה שחוות אותן נשים.

מניעת ושיקום מחלות לב – המלצות לטיפול טבעי

הספרות הקלאסית העתיקה של הרפואה הסינית שמקורה לפני אלפי שנים, מדגישה את חשיבות שימור הבריאות הפיזית והנפשית של האם לצורך התפתחות תקינה של העובר. המונח "להשאיר את האם ההריונית תמיד שמחה" מופיע הן בספרי הלימוד של הרפואה הסינית והן בפולקלור העממי בסין.

הדרך לשמירה על בריאות הלב, שלנו ושל ילדינו, טמונה בשילוב מאוזן של שמירה על אורח חיים תקין ותזונה נכונה, לצד הפחתת המתח והחרדה. האחרונים עלולים להוות גורם סיכון ממשי ולהוביל לסיבוכים ולמחלות לב.

אם אתם סובלים מתחושות לחץ מתמשכות או מהפרעות חרדה ומצוקה נפשית, אתם מוזמנים לפנות אלינו להתאמת טיפול טבעי מיטיב שיעזור לכם לשמור על בריאות הלב ולהפיג את המתח והלחץ שהצטברו.

לקבלת מידע, והמלצות נוספות על שמירת אור חיים תיקון, וקביעת טיפול טבעי, צרו עמי קשר ואשמח לבנות עבורכם תוכנית טיפול מחזקת ומיטיבה.

שתפו את העמוד בפייסבוק

לפרטים על טיפול בבית או בקליניקה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

  • בדוק התאמתך לטיפול

    לפניך שאלון קצר שנועד להתאים עבורך את הטיפול הנדרש בקליניקה של עמוס זיו. נשמח אם תוכל להקדיש מספר דקות למילויו.

    לאחר מילוי השאלון יישלח אליך מייל עם התשובה ונציג מקליניקת עמוס זיו ייצור עימך קשר טלפוני בתוך יום עסקים אחד.

  • שאלה מספר 1 מתוך 5

    האם אתה מרגיש הלמות לב, דופק מהיר או לא סדיר?

  • שאלה מספר 2 מתוך 5

    האם אתה סובל מקוצר נשימה, קושי בהכנסת אוויר, אי נוחות בחזה?

  • שאלה מספר 3 מתוך 5

    האם אתה מרגיש חרדה או פחד ממצבך הרפואי?

  • שאלה מספר 4 מתוך 5

    האם אתה נוטל תרופות בשל מצבך הבריאותי?

  • שאלה מספר 5 מתוך 5

    האם אתה מרגיש שאיכות חייך נפגעה והאם תרצה לשפרה?

  • לקבלת תשובה מיידית והמלצה להמשך טיפול, אנא מלא את הפרטים:

  • ניצור איתך קשר בהקדם לגבי אפשרויות שיפור מצבך

מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים - המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית
מחקר חדש: טכנולוגיה לא פולשנית
לטיפול ביתי בפרפור פרוזדורים –
המרכז הרפואי איכילוב וקופ"ח כללית